Na základe rozhodnutia Nórskych orgánov zo dňa 28.5.2015 bolo schválené zavedenie minimálnej mzdy pre vodičov kamiónov nad 3,5 t celkovej hmotnosti vo výške 158,32 NOK čo je približne 18,2 EUR na hodinu. Toto opatrenie sa bude týkať kabotážnych prepráv a medzinárodných prepráv, kde miesto nakládky alebo vykládky bude v Nórsku. Účinnosť tohoto opatrenia začne od 1.7.2015
V článku 2 nórskeho nariadenia sa popisuje bližšie, koho sa toto opatrenie bude týkať a kto bude mať výnimku, čo samotné nariadenie znepriehľadňuje. Preto som oslovil náš zastupiteľský úrad v Nórsku so žiadosťou o spresnenie. Ak budem mať odpoveď tak sa s Vami o informácie opäť podelím.
Aktualizácia 6.7.2015
Dostal som odpoveď z nášho zastupiteľského úradu, ktorú si môžete pozrieť nižšie:
Nórsky výbor pre pracovné tarify (Tariffnemda) rozhodol
o prijatí nariadenia, platného od 1. júla 2015, keď bude povinné platiť vodičom
nákladných vozidiel nad 3,5 tony celkovej hmotnosti minimálnu mzdu NOK 158,32 za
hodinu, okrem diét na plánované prenocovanie. Diéty by mali byť na minimálnej
úrovni sadzby, ktorú nórske orgány uznávajú ako oslobodenú od dane, v súčasnej
dobe NOK 307,- Za každý osemhodinový interval musí byť vyplatená tretina
sadzby.
Nariadenie neplatí:
1.Ak vozidlo (nórske či zahraničné) prichádza zo zahraničia
na terminál, do skladu alebo do importnej spoločnosti a náklad je dovážaný bez
poplatku za dopravu a doprava bola objednaná v zahraničí.
2.Ak vozidlo (nórske či zahraničné) nakladá v Nórsku
a prechádza hranicou na vyloženie a doprava bola objednaná
v zahraničí.
3.Ak zahraničné vozidlo prichádza zo zahraničia, vyloží na
termináli v Nórsku (medzinárodný náklad), nakladá nový náklad do inej destinácie
v Nórsku (kabotáž) a obe prepravy boli objednané v zahraničí.
4.Ak vozidlo (nórske či zahraničné) prichádza zo zahraničia,
vykladá na termináli, nakladá viacero nákladov pre nórsky vývoz na export, ale
zadávateľ dopravy je zo zahraničia.
Nariadenie platí:
1.Ak vozidlo (nórske alebo zahraničné) vezie domáci náklad
alebo kabotáž a doprava bola objednaná v Nórsku.
2.Ak vozidlo (nórske alebo
zahraničné) vezie náklad cez hranice a doprava bola objednaná
v Nórsku
Protokol a nariadenia možno nájsť tu :
Moje poďakovanie za tieto informácie patrí pani Katke
Škublovej z Ambasády Slovenskej republiky v Oslo.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára