Kolegyňa, ktorá absolvovala školenie ohľadne účtovania DPH priniesla zaujímavé informácie, o ktoré sa chcem s Vami podeliť.
Ak chcete vedieť ako účtovať DPH v prípade stornovania objednávky prepravy, tak čítajte ďalej.
Storno prepravy sa môže ukončiť bez náhrady, pokiaľ je dopravcovi doručené včas a nevznikli mu žiadne náklady, škody alebo pohľadávky vyplývajúce zo zmluvného vzťahu. V opačnom prípade, keď je storno prepravy spojené s určitým plnením, mávajú dopravcovia a ich zákazníci dilemu, či majú alebo nemajú účtovať DPH.
Môžu nastať dve možné riešenia:
1. Dopravca so zákazníkom majú v zmluve zakotvené, alebo sa dodatočne dohodnú na tom, že dopravca si bude účtovať storno poplatok. V tomto prípade sa DPH neúčtuje. Na zdokladovanie v účtovníctve stačí stornovaná objednávka, kde bude uvedený storno poplatok.
2. Dopravca so zákazníkom sa dohodnú na náhrade škody, ktorá dopravcovi vznikla napríklad tým, že sa auto dostavilo na nakládku, alebo sa s presunom na nakládku začalo, ale bolo zastavené. V tomto prípade je to klasifikované ako márna jazda, niekedy sa to nazýva aj ako prejazd, prázdne kilometre alebo pristavenie vozidla. V tomto prípade sa DPH účtuje. Na zdokladovanie v účtovníctve je potrebný nákladný list CMR, kde bude potvrdenie z miesta nakládky, že dopravca sa dostavil na miesto nakládky, alebo nákladný list CMR, kde bude potvrdenie dopravcu, v prípade že kamión bol zastavený počas presunu a na nakládku nedošiel.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára