Európska komisia začala skúmať súlad národnej legislatívy s legislatívou EU ohľadne kabotážnej prepravy vo Švédsku na základe sťažností Švédskej asociácie medzinárodnej prepravy (SIFA).
Švédska vláda implementovala nariadenie EU č. 1072/2009 zákonom, ktorý vstúpil do platnosti od 1.1.2015. Podľa informácií dostupných Európskej komisii nová švédska legislatíva a aktuálne praktiky pri aplikácii legislatívy v praxi švédskymi orgánmi sú v rozpore s nariadením EU č. 1072/2009. Európska komisia skúma 3 sporné body v implementácii nariadenia.
1. sporný bod sa týka implementácie článku 8(3) nariadenia EU č. 1072/2009 v súvislosti s požiadavkou vedenia prehľadnej evidencie kabotážnych operácií realizovaných dopravcami z iných štátov. Európska komisia sa dozvedela, že podľa švédskej legislatívy štátne kontrolné orgány požadujú, aby všetky potrebné dokumenty ku kabotážnym prepravám boli predložené vodičom počas kontroly na ceste. Nariadenie EU však nezavádza žiadnu požiadavku na dokumenty spomínané vyššie - ktoré môžu byť dostupné napríklad v sídle operátora - aby mohli byť ihneď predložené na kontrolu. Požiadavka, aby vodiči mali všetku dokumentáciu ku kabotážnym operáciám so sebou v aute je novou požiadavkou nevyžadovanou nariadením EU.
2. sporný bod je spojený s výškou pokút za porušenie kabotážnych predpisov vo Švédsku podľa novej legislatívy. Podľa informácií, ktoré má Európska komisia, ak vodič nevie predložiť požadované dokumenty ku kabotážnym prepravám, považuje sa takáto operácia za nelegálnu a je predmetom okamžitej pokuty 40.000 SEK
3. sporný bod sa týka implementácie článku 8(2) nariadenia EU č. 1072/2009 v súvislosti aplikáciou kabotážnych periód. Podľa informácií, ktoré má Európska komisia, švédska polícia interpretuje chybne časový rámec uvádzaný v článku 8(2) nariadenia EU č. 1072/2009 ak za začiatok periódy považuje moment, keď vodič vojde na územie štátu pri realizácii medzinárodnej prepravy, ale v sponínanom článku nariadenia EU sa píše, že až po tom čo vodič vyložil tovar z medzinárodnej prepravy môže urobiť 3 kabotážne opaerácie nasledujúce po medzinárodnej preprave. Čiže za začiatok periódy sa považuje moment, keď vodič vyložil tovar v hostiteľskom štáte a nie keď vodič vojde na územie štátu pri realizácii medzinárodnej prepravy. Podľa tejto informácie je počínanie švédskej polície v rozpore s nariadením EU.
Švédsko sa musí vyjadriť ku sporným bodom do 17.8.2015. Tak uvidíme.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára